Kilpailemiseen tutustutaan omalla painisalilla Tuplakisojen tiimellyksessä.

Jos lapsi innostuu Tuplapaineissa kilpailemisesta kannattaa asia ottaa esille valmentajan kanssa. Se milloin painija on valmis lähtemään ensimmäisiin kisoihin kotisalin ulkopuolelle, katsotaan aina tapauskohtaisesti. Ikä tai se kauanko on painia harrastanut ei määrittele suoraan sitä milloin kilpailemisen voi aloittaa.

Kilpaileminen kasvattaa painijaa ja tuo motivaatiota harjoitteluun. Kisareissut ovat mukavaa yhteistä toimintaa ja pyrimme seurassa siihen, että ensimmäiselle kisareissulle painija saa mukaan oman huoltajan. Se että vanhemmat eivät pääse säännöllisesti mukaan kisoihin ei ole kuitenkaan este kilpailuissa käymiselle.

Suomen Painiliiton 121 jäsenseuraa ovat jakautuneet kuuteen toiminta- alueeseen. Lapin Veikot Suomen pohjoisimpana painiseurana kuuluu luonnollisesti Pohjois-Suomen alueeseen

Tulevan kauden Kilpailukalenteri käydään läpi painijaoston kokouksessa.

Seuran kilpailukalenterissa on tällä hetkellä seuraavat kilpailut:

Kevätkausi 2023

7.1.23 Jällivaara

4.2.23 Kajaani

4.3.22 Kemi

25.3.22 Eero Tapio turnaus Haukipudas

22.4.22 KLL Kokkola

Syyskausi 2023

21.10.23 Pertsan painit

Tuplapainija pidetään noin kerran kuukaudessa.

Mitä mukaan kisareissulle?

• Jokaisella painijalla joka osallistuu kilpailuihin tulee olla voimassa oleva lisenssi + vakuutus
  • trikoot, siniset + punaiset
  • painitossut